15.5.11

Konad Cosmetics Flobu Waterproof: We broke up, I’m pregnant, He’s married









Advertising Agency: Grey, Buenos Aires, Argentina
Executive Creative Directors: Pablo Gil, Sebastian Garin
Creative Directors: Daniel Fierro, Gonzalo Ricca
Copywriters: Hernan Kritzer, Rodrigo Greco
Art Directors: Lisandro Cardozo, Tomas Duhalde
Agency Producer: Sergio Bonavia
Retoucher: Juan Carlos Erasmo

9.5.11

"The garbage thrown on the sea returns someday. For everybody."



Script has created an action for Surfrider Foundation Brasil, called "Return". The action has as purpose to raise awareness and alert people about the consequences of the garbage left on Rio's beaches.

From a mailing list of surf shops and accredited NGOs, 10,000 boxes containing objects thrown on the sand were sent to people's houses.

Besides plastic cups, ice-cream packages, cans and water bottles, each box also contained a label with the following message:

"The garbage thrown on the sea returns someday. For everybody." -- leaving it clear that, even who never threw garbage on the beach, one day, may suffer the consequences of such act.

The action was also performed in bars in the city of Rio de Janeiro.




Technical profile:
Agency: Script
Creative Director: Ricardo Real e Marcello Mendes
Copywriter: Felipe Machado
Art Directors: Thiago Manhães & João Paulo Medeiros
Production Company: TCO Filmes
Executive Production: JP Braga
Director: JP Braga
DP: Nando Azevedo & Fernando Fernandez
Edit: JP Braga
Color Grading: Nando Azevedo
Soundtrack: Buena Musica (Daniel Medeiros, Leo Cruz, Marcelo Frota)

Playboy Interview Garage Tour






Advertising Agency: Grey, Buenos Aires, Argentina
Executive Creative Directors: Pablo Gil, Sebastian Garin
Creative Directors: Daniel Fierro, Gonzalo Ricca
Copywriter: Hernan Kritzer, Rodrigo Greco
Art Director: Lisandro Cardozo, Tomas Duhalde
Btl Creative Director: Esteban Lorenzut
Production Company: Rebolucion
Director: Nicolas Nubile
Producer: Jorge Larrain
Agency Producer: Topo Barrios, Sergio Bonavia
Web Designer: Martin Bekerman












8.5.11

Celebrate Mother's Day


British retailer Debenhams this year ran a Mother’s Day promotion, calling on viewers to make their mums feel special on Mother’s Day, celebrated on April 3 in the UK. A television commercial presents children and adults calling out to their mothers in their time of need. The ad finishes with the line, “Make whats-her-name feel special this Mother’s Day”, and takes viewers to a Feel Special microsite where they can send the film as a personalised movie e-card. Debenhams donated 5% of the price of online orders to the charity Breast Cancer Campaign when purchases were placed via the e-card page.
Girl calls out to mother in Debenhams Mothers Day commercial



Click on the image below to play the Mothers Day video in YouTube (HD)



Debenhams Feel Special Mothers Day video site

Credits

The Debenhams Mothers Day campaign was developed at JWT, London, by executive creative director Russell Ramsey, creative director Nicholla Longley, art director Simon Horton, copywriter Hannah Ford, agency producer Roy Swansborough, account director Alex Clarke. Media was handled at Carat.
Filming was shot by director Joanna Bailey via The Bare Film Company. Editors were Melanie Oliver and Colin Hannan. Sound was designed by James Forbear.

7.5.11

China bans ad words


Advertising in China? Beware a new mandate that bans headlines which include "supreme", "royal", "luxury", "high class" and other copy "promoting hedonistic lifestyle." An official interviewed by China Daily said the legislation was enacted because many advertisers use words to make their products sound better than they are. But even if products live up to the promise, banned words can't be used in promotions. Why? Because doing so upsets low-income residents who can't afford the products. Offenders risk fines up to $4500.

Hoping bureaucrats in Washington pick up on the trend and impose fines for "Revolutionary" and "100% Free."

5.5.11

نعي الشيخ المجاهد أسامه بن لادن



اللهم ابدله دارا خيرا من داره واهلا خيرا من اهله وادخله الجنة واعذه من عذاب القبر ومن عذاب النار .
اللـهـم عاملة بما انت اهله ولا تعامله بما هو اهله .
اللـهـم اجزه عن الاحسان إحسانا وعن الأساءة عفواً وغفراناً.
اللـهـم إن كان محسناً فزد من حسناته , وإن كان مسيئاً فتجاوز عن سيئاته .
اللـهـم ادخله الجنة من غير مناقشة حساب ولا سابقة عذاب .
اللـهـم اّنسه في وحدته وفي وحشته وفي غربته.
اللـهـم انزله منزلاً مباركا وانت خير المنزلين .
اللـهـم انزله منازل الصديقين والشهداء والصالحين وحسن اولئك رفيقا .
اللـهـم اجعل قبره روضة من رياض الجنة ,ولا تجعله حفرة من حفر النار .
اللـهـم افسح له في قبره مد بصره وافرش قبره من فراش الجنة .
اللـهـم اعذه من عذاب القبر ,وجاف ِالارض عن جنبيها .
اللـهـم املأ قبره بالرضا والنور والفسحة والسرور.
اللـهـم إنه فى ذمتك وحبل جوارك فقه فتنة الفبر وعذاب النار , وانت أهل الوفاء والحق فاغفر له وارحمه انك انت الغفور الرحيم.
اللـهـم انه عبدك وابن عبدك خرج من الدنيا وسعته ومحبوبيه وأحبائه إلي ظلمة القبر وماهو لاقته .
اللـهـم انه كان يشهد أنك لا إله الا انت وأن محمداً عبدك ورسولك وانت اعلم به.
اللهم ثبته عند السؤال
اللهم انا نتوسل بك اليك ونقسم بك عليك ان ترحمه ولا تعذبه
اللـهـم انه نَزَل بك وأنت خير منزول به واصبح فقير الي رحمتك وأنت غني عن عذابه .
اللـهـم اّته برحمتك ورضاك وقه فتنه القبر وعذابه و أّته برحمتك الامن من عذابك حتي تبعثه إلي جنتك يا أرحم الراحمين .
اللـهـم انقله من مواطن الدود وضيق اللحود إلي جنات الخلود .
اللـهـم إحمه تحت الارض واستره يوم العرض ولا تخزه يوم يبعثون "يوم لا ينفع مال ولا بنون إالا من أتي الله بقلب سليم"
اللـهـم يمن كتابه ويسر حسابه وثقل بالحسنات ميزانه وثبت علي الصراط اقدامه واسكنه في اعلي الجنات بجوار حبيبك ومصطفاك (صلي الله عليه وسلم) .
اللـهـم اّمنه من فزع يوم القيامة ومن هول يوم القيامة وأجعل نفسه أّمنة مطمئنة ولقنه حجته .
اللـهـم اجعله في بطن القبر مطمئن وعند قيام الاشهاد أمن وبجود رضوانك واثق وإلي أعلي درجاتك سابق .
اللـهـم اجعل عن يمينه نوراً حتي تبعثه اّمنً مطمئن في نور من نورك .
اللـهـم انظر اليه نظرة رضا فإن من تنظر إليه نظرة رضا لا تعذبه ابداً
اللـهـم أسكنه فسيح الجنان واغفر له يارحمن وارحم يارحيم وتجاوز عما تعلم ياعليم .
اللـهـم اعفو عنه فإنك القائل "ويعفو عن كثير"
اللـهـم انه جاء ببابك وأناخ بجنابك فَجْد عليه بعفوك وإكرامك وجود إحسانك .
اللـهـم إن رحمتك وسعت كل شيء فارحمه رحمة تطمئن بها نفسه وتقر به عينه .
اللـهـم احشره مع المتقين إلي الرحمن وفداً .
اللـهـم احشره مع اصحاب اليمين واجعل تحيته سلام لك من أصحاب اليمين .
اللـهـم بشره بقولك "كلوا واشربوا هنئياً بما أسلفتم في الايام الخالية" .
اللـهـم اجعله من الذين سعدوا في الجنة خالدين فيها مادامت السموات والارض .
اللـهـم لا نزكيه عليك ولكنا نحسبه انه اّمن وعمل صالحاً فاجعل له جنتين ذواتي أفنان بحق قولك:
"ولمن خاف مقام ربه جنتان"
اللـهـم شفع فيه نبينا ومصطفاك واحشره تحت لوائه واسقه من يده الشريفة شربة هنيئة لا يظمأ بعدها ابداُُ .
اللـهـم اجعله في جنة الخلد التي وعد المتقون كانت جزاءً ومصيراُ لهم ما يشاءون وكان علي ربك وعداُ ومسئولاً .
اللـهـم إنه صبر علي البلاء فلم يجزع فامنحه درجة الصابرين الذين يوفون اجورهم بغير حساب
فإنك القائل " إنما يوفي الصابرون أجرهم بغير حساب "
اللـهـم انه كان مصلي لك ,فثبنه علي الصراط يوم تزل الاقدام .
اللـهـم انه كان صائم لك , فأدخله الجنة من باب الريان.
اللـهـم انه كان لكتابك تالي وسامع فشفع فيه القراّن وارحمه من النيران ,واجعله يارحمن
يرتقي في الجنة إلي اّخر اّية قرأها أو سمعها وأخر حرف تلاه
اللـهـم ارزقه بكل حرف في القراّن حلاوة , وبكل كلمة كرامة وبكل اّية سعادة وبكل سورة سلامة وبكل جْزءٍ جَزاءً .
اللـهـم ارحمه فانه كان مسلم واغفر له فانه كان مؤمنً.
وادخله الجنه فانه كان بنبيك مصدقً وسامحه فانه كان لكتابك مرتل.
اللـهـم اغفر لحينا وميتنا وشاهدنا وغائبنا وصغيرنا وكبيرنا وذَكّرنَا وأنثانا .
اللـهـم من أحييته منا فأحيه علي الاسلام ومن توفيته منا فتوفه علي الايمان .
اللـهـم لا تحرمنا أجره ولا تضللنا بعده .
اللـهـم ارحمنا اذا اتانا اليقين ,وعرق منا الجبين ,كشر الانين والحنين
اللـهـم ارحمنا اذا يئس منا الطبيب ,وبكي علينا الحبيب وتخلي عنا القريب والغريب
وارتفع النشيج والنحيب .
اللـهـم ارحمنا اذا اشتدت الكربات وتوالت الحسرات واطبقت الروعات وفاضت العبرات ,
وتكشفت العورات وتعطلت القوي والقدرات .
اللـهـم ارحمنا اذا بلغت التراقي وقيل من راق وتأكدت فجيعة الفراق للأهل والفراق
وقد حَمً القضاء فليس من واق
اللـهـم ارحمنا اذا حملنا علي الاعناق ألي ربك يومئذ المساق وداعا ابديا للدور الاسواق والاقلام
والاوراق الي من تذل له الجباه والاعناق .
اللـهـم ارحمنا اذا ورينا التراب وغلقت القبور والابواب وانقض الاهل والاحباب فإذا الوحشة والوحدة وهول الحساب .
اللـهـم ارحمنا اذا فارقنا النعيم وانقطع النسيم وقيل ماغرك بربك الكريم
اللـهـم ارحمنا اذا أقمنا للسؤال وخاننا المقال ولم ينفع جاه ولامال ولا عيال وقد حال الحال وليس الا فضل الكبير المتعال .
اللـهـم ارحمنا اذا نَسي اسمنا ودَرس رسمنا وأحاط بنا قسمنا ووسعنا .
اللـهـم ارحما اذا اَهملنا فلم يزرنا زائر ولم يذكرنا ذاكر ومالنا من قوة ولا ناصر فلا امل الا في القاهر القادر الغافر يامن اذا وعد وفي , واذا توعد عفا , وشفع يارب فينا حبيبنا المصطفي واجعلنا ممن صفا ووفا وبالله إكتفي يا ارحم الراحمين ياحي يا قيوم يا بديع السموات والارض ياذا الجلال والاكرام .
اللـهـم انه عبدك و ابن عبدك و ابن امتك مات و هو يشهد لك بالوحدانية و لرسولك بالشهادة فأغفر له إنك انت الغفار.
اللـهـم لا تحرمنا اجره ولا تفتنا بعده و اغفر لنا و له و اجمعنا معه في جنات النعيم يا رب العالمين .
اللـهـم انزل علي اهله الصبر والسلوان و ارضهم بقضائك.
اللـهـم ثبتهم علي القول الثابت في الحياه الدنيا وفي الاخره ويوم يقوم الاشهاد.
اللـهـم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اّله وصحبه وسلم إلي يوم الدين

2.5.11

35 Creative and Effective Public Interest Ads

Advertising, in its non-commercial guise, is a powerful educational tool capable of reaching and motivating large audiences. “Advertising justifies its existence when used in the public interest – it is much too powerful a tool to use solely for commercial purposes.” Attributed to Howard Gossage by David Ogilvy.
Public service advertising reached its height during World Wars I and II under the direction of more than one government. Here we have collated some of the most creative and effect public interest ads. Can you get the message from those ads too?

It’s Time To Get Your Hands Dirty.


Now that the well has been sealed and the leaking has stopped, do your part. Join A Bird In Hand Project and donate now.

Asphaltisation


The longer you live on the street, the harder it is to get off it.

Different Faces


When a tree falls, it takes other lives with it.

No Career Resists Alcoholism

Self Clean


Unfortunately the beach doesn’t clean itself.

Child Safety


Protect your child’s room from violence.

Don’t Suffer In Silence


Slut. Words hurt. You can’t see them but the scars from verbal abuse are real and can last for years. Don’t suffer in silence.

Animals Suffer Like We Do


Put yourself in a mink’s place.Don’t buy animal skins!

See You On The Road


For more understanding on the roads See You On The Road-> Use reflectors

Affiche Robot

Time to Neuter Your Dog

Biodiversity And Biosafety Awareness


What will it take before we respect the planet?

Don’t Drink and Drives


What’s the price of a bottle of beer?

Help Mother Nature To Fight Back

Nothing We will Ever Bring Them Back

Help Us to Keep The Ocean Clean


When we pollute the sea, we pollute for a long time.Help us to keep the ocean clean.

Smoke Deaths


Terrorism-related deaths since 2001: 11,377. Tobacco-related deaths since 2001: 30,000,000

The Gifts

Anatomy Model Woman


Vegetables are all your body needs.

Sleepiness is Stronger Than You


Sleepiness is stronger than you.ThaiHealth. Don’t Drive Sleepy Project

Poor Boy


You can lose more than your patience.

15th Annual Chief of Police Dinner Gala

Would You Care More If I Was A Rhino


Would you care more if I was a rhino?

When They Speak


When they speak, we listen. Conservação Internacional

Bossy Boot


When he controls your life, it’s no longer your life.

Feed on Milk


If you don’t help feed them, who will? Please call Concordia Children’s.

Polar bear


The earth is heating up.

Shark Tattoo


Set harm, get harm.

As Big As Its Benefits


Rodoanel, the biggest road work in Brazil, is ready. As big as its benefits. That’s the only thing people talk about: Rodoamel facilitates the draining of the national production to the biggest post in the country.

Talk to Someone Else


Talk. To someone else. Don’t encourage domestic violence.

The Tuna


Only a tenth of the catch in long line tuna fishing is actually tuna.

Regenerate Horse


Help neglected animals leave their old lives behind.

Saving a National Treasure


The Crayfish had pharmaceuticals for breakfast and a Catfish had him for lunch and you had the Catfish for dinner. The Susquehanna runs through you. Protect it. Protect yourself. Dispose of chemicals and pharmaceuticals responsibly. And limit fertilizer use.

Close Stool


Due to the lack of toilets that are specifically designated for their needs, our disabled friends run into many frustrating moments during the course of their day. Are you aware?

Lungs


Before it’s too late

30.4.11

The First Digital Copywriter



It's Joe McCambley, who is listed as copywriter on that very first 1994 banner for AT&T on HotWired.

According to his bio (pdf), "Joe conceived and developed the first advertising experience that ever appeared on the Internet in October of 1994. It was a banner that led to an online tour of the world’s best art museums, sponsored by AT&T and developed for the inaugural issue of HotWired Magazine."

Which also answers an old question -- what happened when people did click "right HERE".

Alternative Apparel| Rebranding


Problem: Alternative, Alternative Apparel, Alternative Earth. This brand has 5 different names and multiple websites. But when you say, Alternative Apparel, people wonder what kind of American Apparel product extension you’re talking about. That’s a problem for premium priced clothing company selling basics.
Insight: Inspiring creativity is the common thread through all of Alternative Apparel’s messaging. All creative people have to deal with the blank page and the first mark. The moment of creation.
Solution: Refocus the brand to their original mission–to create the world’s best T-Shirt. So we recommended that they drop the “Alternative” and just be “Apparel.”
We want to emphasize the brand’s muted soft cotton clothing. Letting their clothes become the blank slate of a wardrobe. So that creatives can dress quietly but create loudly.
Their messaging, clothing, website and in-store will all emphasize the infinite potential of a blankness.

New Proposed Branding:

Proposed Website

New Website Homepage

New Website Shopping Page

Flagship Store Design

New flagship store design
Catalogue
Redesigned Catalogue
Redesigned Catalogue

Old Branding:


Logo Evolution: Original Logo, Updated Logo, Our Proposed Logo


Old Website
AD: Sarah Kraus
CT: Josh Souter
CW: Adam Aceino (wrote, edited and co-shot video)
Brand Manager: Lisa Scotti
Planner: Jennifer Martin
CD: Kelly O’Keefe

7 Skills for a Post-Pandemic Marketer

The impact of Covid-19 has had a significant impact across the board with the marketing and advertising industry in 2020, but there is hope...